
The Good Roll herlanceert met nieuwe wikkels én lagere prijs bij Albert Heijn
Weesp, 23 juni 2025 – The Good Roll, dat hard op weg is om het eerste Fair Trade toiletpapier merk ter wereld te worden, vindt zichzelf opnieuw uit. Vanaf deze week (23 juni) zijn hun bekende rollen verkrijgbaar in een gloednieuw jasje bij Albert Heijn – met frisse designs én voor een lagere prijs. Duurzaam vanaf het begin – tot de laatste veeg The Good Roll maakt toiletpapier van bamboe – een snelgroeiend en milieuvriendelijk alternatief voor traditioneel papier. Het bedrijf beheert de volledige productieketen zelf, van grondstof tot eindproduct. Daardoor zijn ze niet afhankelijk van externe partijen om verder te blijven verduurzamen. Zelfs de kleurrijke wikkels, die nodig zijn om extra op te vallen in het schap en daardoor impact te kunnen maken, zijn ontworpen met oog voor de planeet: ze worden gemaakt van gerecycled papier en bedrukt met biologische inkt. "Onder aan de streep zijn onze rollen mét wikkel nog steeds duurzamer dan gemiddeld gebleekt wc-papier," zegt commercieel directeur Geert van de Pol. "Maar we hebben toch besloten om voor ons retailaanbod één rol minder te wikkelen. Zo ziet de consument direct onze mooie gouden rol én voorkomen we verspilling van een wikkel die vaak meteen wordt weggegooid. Dat is beter voor het milieu én eerlijker richting de klant." Toegankelijker voor iedereen Om meer mensen te laten 'rollen met The Good Roll' én om echte impact te blijven maken, is het merk terug naar de tekentafel gegaan. Met de opening van hun eigen bamboepulp fabriek, is het gelukt om de kosten te verlagen – en dus ook de winkelprijs. "Boodschappen worden steeds duurder. Het is dan ook bijzonder dat wij ons product goedkoper kunnen maken, zónder in te leveren op kwaliteit of duurzaamheid," aldus Van de Pol. Impact zonder compromissen Ondanks de lagere prijs verandert er niets aan de kernwaarden van het merk. The Good Roll blijft investeren in sanitaire voorzieningen in Ghana, staat voor eerlijke lonen, werkgelegenheid via sociale werkplaatsen en duurzame productie. "De boeren in Ghana krijgen een eerlijke prijs voor hun bamboe," zegt Van de Pol. "We zijn tenslotte niet voor niets hard op weg om Fair Trade Enterprise te worden." Zo laat The Good Roll zien dat duurzaamheid en betaalbaarheid prima samen kunnen gaan – nu dus nóg toegankelijker in het schap bij Albert Heijn.
Continue reading