The Good Roll x Benji's
Het Groene Karakter van Benji’s
Benji’s gaat voor groen. Letterlijk en figuurlijk. De overvloed aan groene planten brengt je meteen in een chille urban jungle vibe. Maar de keuze voor ‘groen’ zit ‘m niet alleen in de uitstraling, alle keuzes die Benji’s maakt zijn zo groen mogelijk. Zo ook de keuze voor hygiënepapier, met The Good Roll.
Er zijn maar weinig plekken waar het thema urban jungle zó goed is doorgevoerd. Mede-eigenaar David Markx vertelt dat hij een plek heeft willen creëren waar zowel locals als toeristen ontsnappen aan de drukte van de stad en zich begeven in een groene oase. “Benji’s is een (inter)nationaal georiënteerd all-day brunch concept waar de focus ligt op gezond, vers, kleurrijk, modern en duurzaam eten. Geïnspireerd door de brunchcultuur en jungle vibes van Bali. We serveren gerechten van over de hele wereld geserveerd met een Aziatische touch en tropische cocktails geschonken voor de échte breakfast champions.” Inmiddels heeft Benji’s drie locaties geopend in Amsterdam: Oost, West en Nieuw-West.
Meer dan alleen mooi, ook verantwoord
David hecht niet alleen waarde aan uitstraling en beleving, maar ook duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. “Waar mogelijk kiezen we voor duurzaam en verantwoord. Dat maakt ons concept ook geloofwaardig, denk ik.” Zo gebruikt Benji’s bijvoorbeeld geen plastic, alle disposables zijn van hout of bamboe en twee van de drie locaties gebruiken geen gas. Ook de ingrediënten bij Benji’s zijn zo verantwoord mogelijk.
De overstap op duurzaam hygiënepapier
Continue optimalisatie en verbetering houdt Benji’s scherp. Wat kan er nog duurzamer en beter, vraagt het team zich voortdurend af. “We werken graag met wat kleinere, duurzame merken, dat past beter bij onze visie. Zo schenken we bijvoorbeeld het Amsterdams biermerk Oedipus en hebben we koffie van Lot 61 uit Amsterdam.” En zo ontstond ook het idee om de inkoop van het hygiënepapier eens onder de loep te nemen. “We gebruikten eerst Tork, een groot merk dat je veel in de horeca ziet. We gingen op zoek naar leveranciers die qua visie aansluiten bij Benji’s.”
Bij een bezoek aan Vondelgym maakte David voor het eerst kennis met The Good Roll. Hij zag een partnership wel zitten. “We delen dezelfde waarden en visie op maatschappelijk verantwoord ondernemen. Als we samen met onze leveranciers, of eigenlijk partners, impact kunnen maken en samen de wereld een beetje beter of mooier kunnen maken, dan doen we dat. Zo werken we bijvoorbeeld ook samen met Marie Stella Maris, een mineraalwatermerk dat een vast percentage van de omzet doneert aan duurzame waterprojecten.”
“Het gaat ons om het verhaal”
Benji’s koopt toiletpapier, poetspapier en handdoekpapier in bij The Good Roll. “De kwaliteit is gewoon goed. Dat is van veel merken goed. Het gaat ons meer om het verhaal van The Good Roll. De duurzaamheid en de impact maakt de deal de moeite waard.” De samenwerking is nog vers, maar David ziet de toekomst positief tegemoet. “Ik hoop dat we samen nog heel veel impact kunnen maken, daar waar dat het hardst nodig is.” Ja, daar kunnen we ons alleen maar bij aansluiten… let’s make impact together!
Blijf rollen met ons